Retourbeleid

 

Geen retour van verse levensmiddelen

Omdat we uitsluitend met verse levensmiddelen werken die snel kunnen bederven, is het niet mogelijk om je Versmand of losse producten te retourneren zoals dat bijvoorbeeld bij kleding wel kan.

Dit betekent dat het wettelijke herroepingsrecht voor online aankopen (14 dagen bedenktijd) niet van toepassing is op onze voedselproducten, omdat ze onder de uitzondering vallen voor producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

Wanneer kun je wél bij ons aankloppen?

Uiteraard laten we je niet in de kou staan als er echt iets mis is. Neem altijd contact met ons op als:

  • Een product bij thuiskomst duidelijk niet in orde is (bijv. bedorven, gebroken of ernstig beschadigd)
  • Je iets mist in je Versmand wat er volgens de omschrijving wél in had moeten zitten

Stuur ons dan zo snel mogelijk:

  • Je naam
  • Je e-mailadres en telefoonnummer
  • Je ordernummer
  • Een korte omschrijving van de klacht
  • Eventuele foto’s

Via:


We kijken dan samen naar een passende oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van (gedeeltelijke) vergoeding, een vervangend product of een andere redelijke compensatie.

Statiegeld op de Versmand

Op de Versmand zelf (de verpakking) rekenen we statiegeld.

  • Dit statiegeld wordt apart vermeld bij je bestelling.
  • Lever je de Versmand na gebruik schoon en onbeschadigd in bij een van de afhaalpunten, dan heb je recht op terugbetaling van het statiegeld.
  • Terugbetaling gebeurt binnen een redelijke termijn op het door jou opgegeven rekeningnummer of via de oorspronkelijke betaalmethode, indien mogelijk.

Non-food producten

Mocht Groene Ondernemers Haren in de toekomst ook niet-bederfelijke producten (bijvoorbeeld boeken, merchandise of andere non-food artikelen) aanbieden, dan kan daarop wél het normale herroepingsrecht van toepassing zijn. In dat geval zullen we per product aangeven wat de retourvoorwaarden zijn.


Klachtenformulier